Dash i Dot uczą się angielskiego

Etykiety: , , ,

Jak wykorzystać roboty w edukacji wczesnoszkolnej, aby nie była to zwykła nauka programowania robota, a takie działanie, które wplecie programowanie w tok normalnych zajęć? 
Spróbowaliśmy wykorzystać roboty podczas zajęć koła językowego. Wykorzystaliśmy matę Mistrzów Kodowania, na której umieściliśmy karty z obrazkami. Po dwóch stronach maty siedziały zespoły, których zadaniem było przeprowadzenie Dasha w pięciu ruchach na przeciwną stronę i zebranie kart, które należało nazwać i ułożyć proste zdania z tymi wyrazami. Zanim jednak zespół wypuścił Dasha, musiał zaznaczyć, w które pole celuje. Jeśli Dash dojechał w to pole, karta była zdobyta, w przeciwnym razie, nie. Ostatni ruch polegał na tym, że Dash przekracza linię zespołu siedzącego na przeciwko i może zebrać kartę z ostatniego pola, przez które przejeżdża.
To samo zadanie można wykorzystać np. z kartami z liczbami lub wyrazami do czytania, obrazkami przedstawiającymi ptaki, drzewa itd. Wartości kart liczbowych uczniowie będą zliczali, mnożyli przez siebie lub dodawali, inne zaś będą odczytywali czy też nazywali. Bardzo proste zadanie a jednak przy wykorzystaniu robotów może o wiele bardziej zaangażować uczniów do działania. 
Urozmaiceniem podczas działanie może być to, że Dasha uruchamiamy poprzez potrząsanie Dotem. 




Podczas zadania wykorzystaliśmy aplikację Blockly. Przykładowy skrypt wygląda następująco.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Mali programiści © 2012 | Designed by Meingames and Bubble shooter