Zakodowana mucha

Etykiety: ,

Jeśli nie znacie zabawy w Muchę - koniecznie musicie ją poznać. Wymyśliła ją Ania Grzegory, autorka strony Logofigle.pl. Zabawa opisana jest na stronie Zamiast Kserówki LINK

Często wykorzystuję Muchę, ale nie tylko do obserwowania jej ruchów. Czasem nasza Mucha stając na poszczególnych polach, wyzwala różne reakcje, czasem zatrzymuje się na liczbach, które potem dodajemy lub odejmujemy, a dziś Mucha zatrzymywała się na sylabach. Sylaby zawierały litery ą i ę. Każdą sylabę trzeba było odczytać, zapisać na tabliczce suchościeralnej a następnie wymyślić wyraz, w którym ta sylaba mieszka.


Do tego ułożyłam kilka skryptów, które dzieciaki losowały, a następnie "sterowały" Muchą. Pozostałe miały za zadanie obserwować ją.

Po kilku przykładach na macie, dzieci pracowały w parach. Każda para otrzymała planszę i kopertę ze skryptami. Ich zadaniem było odkodować drogę Muchy, zapisać sylabę na której się zatrzymała i podać wyraz w którym ta sylaba się znajduje.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
Mali programiści © 2012 | Designed by Meingames and Bubble shooter